2021. március 19., péntek

Vérfarkast a portára - íróiskolai feladat

A feladat kikötötte, hogy nem használhatunk narrációt, csak színtiszta párbeszédet. Kihívás volt két oldalt összehozni belőle, legalább háromszor le tudtam volna zárni útközben, de az erőltetésnek is megvan a maga varázsa... :)


– Igazgató úr, megtenné, hogy emlékeztet rá, miért is kell nekünk a portára egy vérfarkas?

– Emmácska, ne kezdje megint. 

– Nem kezdem; folytatom...! Megrémíti a gyerekeket.

– Esetleg ha nem riogatná őket a római farkasháború véresebb részleteivel már másodikban... 

– Nem én raktam bele a tantervbe...

– De nem is mondta senki, hogy ennyire érzékletesen kell mesélnie nyolcéves gyerekeknek.

– Legalább odafigyelnek. És hát a tények makacs dolgok. 

– Ne duzzogjon már! Ez csak ideiglenes. Járvány van, a sapienseket és a félvéreket tesztelni kell, a természetes ragadozók pedig minden szempontból tökéletesen alkalmasak a feladatra.

– Ezt a szöveget küldték odafentről körlevélben, ugye?

– ...

– Sejtettem.

– Most mit akar, mit mondjak? 

– Az igazat!

– Rendben, én sem örülök neki, de nincs beleszólásom. Ha tehetném, magam ellenőrizném őket, de nem minden szülő járult hozzá a bio vérvizsgálathoz. Jobban kedvelik a... kevésbé invazív módszereket. 

– De az isten verje meg, ez egy esti iskola! Minden gyereknek legalább az egyik szülője éjjáró! Otthon is tesztelhetnék őket!

– Egyik szülő sem szeretné minden nap a gyerekét kóstolgatni. Nem is mindenki tudja megoldani. Kényelmesebb nekik így.

– Kényelmesebb...! Aztán ha elszabadul az a dög...!

– Na de kérem! Én sem kedvelem a farkasokat, de ez azért túlzás. 

– Tudja, hogy ösztönlények. És minél többet vannak szőrben, annál jobb elhatalmasodik rajtuk a...

– Mit akar? Rakassak rá pórázt? 

– Minimum!

– Az ellenkezik a...

– Tudom, tudom! A damphyr srácok se kapnak szájpecket a szünetekre. Pedig esküszöm, néha rájuk férne. Egy rendes vámpírban legalább van tartás.

– Ezt most megpróbálom bóknak venni. Vagy még inkább meg se hallani. 

– Ne értse félre, ugyanúgy imádom őket, mint a többi gyereket. De indokolatlanul sokat csattogtatják a fogaikat. 

– Büszkék rá. Majd kinövik.

– Tudom. Aranyosak. De azért remélem, nem fognak rávicsorogni arra a bolhás dögre. 

– Majd visszavicsorog, és befejezik. 

– Ha kibírja, hogy csak vicsorogjon... Ne nézzen így! Látott már alakváltó ketrecharcot? Még a plafonon is belek lógnak!

– De ők túl is élik.

– Nem az a lényeg, hanem a tekintetük! Színtiszta gyilkos düh..

– És mégsem gyilkolnak. 

– Kész csoda... De higgyen nekem, ezek egyszerű ösztönlények. Most mit rázza a fejét?! 

– Mondja csak, magácska mióta rasszista? 

– Mióta tanultam történelmet. 

– Mindenki tanult történelmet.

– Matekot is tanult mindenki, mégsem értik. 

– A világuralmi vámpír-összeesküvésben is hisz?

– Arra nincs bizonyíték. De a farkasok mást se csináltak a történelem során, csak mészároltak.

– Emlékeim szerint egyik háborút sem egy magányos, negyedik szintű átvilágításon átesett és a Humánbiztonsági Hivatal által kinevezett nazális diagnoszta szakvérfarkas kezdte. De javítson ki, ha tévedek. 

– Kutyából nem lesz szalonna. Vagy mondhatnám úgy is, hogy a vér nem válik vízzé. Csak hogy testhezálló legyen.

– Nagyon vicces. De ha tovább hergel ezzel a baromsággal, lehet, hogy letesztelem, miből van a maga vére. 

– Fenyeget, János? 

– Csak ha okot ad rá.

– Hááát...

– Ne mutogassa nekem a nyakát, nem tud megvesztegetni. Vérfarkas lesz a portán, és punktum. 

– És ha hozok papírt, hogy szőrallergiám van? 

– Tényleg van?

– Pszichoszomatikus alapon. Az is számít. 

– Egyszer még ki fog készíteni... Mihez kezdek magával, ha egyszer felvételt kér egy farkaskölyök? 

– Ide? Menjen csak erdei iskolába, oda való.

– Mozaikcsaládokról még nem hallott? Átállhattak éjszakázásra. 

– Ennyire mozaikról nem nagyon. Mégis mikor ismerkedne meg egy éjszakai és egy nappali lény? 

– Szürkületkor...?

– Nahát, magának humora is van? 

– Valójában teljesen komolyan gondoltam, de örülök, ha jó kedve lett tőle.

– Azt nem mondtam. 

– Nem is kellett. Tudja, az én orrom nem túl jó, de az arcmimikát kiválóan olvasom. Azért is vettem fel az iskolába. Mert ugye azt nem mondhatnám, hogy passzol a tanári karba. 

– Azt hittem, érzékenyítésnek kellek. 

– Az sem utolsó szempont. De tudja, nagyon ritka, hogy valakinek a szavai összhangban vannak a testbeszédével. Gondoltam, kell egy őszinte hang az iskolába. Nekem is, és a gyerekeknek is.

– A kollegáknak kevésbé.

– Csak nem zaklatják?!

– Hé-hé, szemfogakra semmi szükség! Nincs gond, tudnak viselkedni. A lidércek még kedvesek is. De a többiek... Őszintén, fogalmam sincs, hogy mit gondolnak. Csak néznek, és... Áh, de nem számít.

– Pedig ez tényleg ijesztő lehet.

– Az azért túlzás. Nem rettegve jövök be esténként, de lássuk be, tényleg nem vagyok teljesen ide való.

– Még szerencse, hogy szereti a kihívásokat.

– Amíg nem szó szerint kell érteni. 

– Ne aggódjon, senki nem fogja elharapni a torkát. Vagy ha mégis, majd Varga kollega intézkedik. Nem pazaroljuk a munkaerőt.

– Milyen kedves. De ragaszkodnék a testemhez, ha egy mód van rá. 

– Azt megértem... Úgy értem, igaza van, teljesen át kellene alakítani a tantermet, ha kísértetként akarna tanítani, tündérlámpák, miegymás, nem fér bele a keretbe. 

– Ugye? Nem lenne praktikus, ha elhaláloznék. 

– Ha viszont én támasztom fel, azzal financiálisan semmi probléma nincs. Legalább végre nem lógna ki a sorból. 

– Ne mondjon ilyeneket, mert még meghatódok. 

– Biztosíthatom, hogy csak végszükség esetén tennék ilyet. 

– De tényleg megtenné?

– Nem hagynám elvérezni a padlómon. Másén se. Ezt veheti ígéretnek. Megadom az adataimat is a papírmunkához, ha gondolja. Felvetethet a potenciális átváltoztatói közé.

– János...?

– Hmm?

– Tegeződhetünk?

– Azt hittem, már sose kérdezed meg. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése