2022. július 28., csütörtök

Regényírós napló - 2022. július 28.

Na, hát az az előzőekben emlegetett két fejezet törlés kis túlzással meg is történt, 5000 szó ment a kukába (hála égnek csak a szelektívbe, későbbi újrahasznosításra), miután végre rájöttem, mi a bajom. 

Túl sok a feszkó egy rakáson, és a második adag nem is volt előkészítve. Szegény olvasó csak kapkodta volna a fejét, hogy mi van, szóval szőnyegbombázás technikai okok miatt elhalasztva

Ilyenkor kéne pszichésen erősnek lenni, és figyelmen kívül hagyni a nano-s számlálót, mert az ki fog akadni a törléstől, hiába tudom én, hogy később majd visszainjektálom ezeket a részeket. Meg most kéne mantrázni, hogy a felezőpont nem feltétlenül a regény mértani közepén helyezkedik el, no para. De most csak azt tudom mondogatni, hogy hátafaszom, hátam közepére nem kellett ez most. (Mondjuk máskor se.)

A felismerésig pedig egyrészt úgy jutottam el, hogy kettőt hátraléptem a szövegtől, és tárgyilagosan megnéztem, mi is történik. Az egyik fejezetben agyfaszt kap a főhősünk egy dologtól, a következőben meg mindenki más is egy másiktól. Ez így biztosan sok egy kupacban, logikusan ezek után mindenkinél beállna az agyhalál, és megöletnék magukat valakivel, és az nem oké. 

Másrészt észrevettem a vázlatomban egy ilyet, hogy "XY váratlanul közli Z-ről, hogy", és ez is megrángatta odabent a kis vészcsengőt. Hogy mi az, hogy "váratlanul"? Miért írtam én ilyet?
Fordítok: ez azt jelenti, előkészítetlenül. Mert arra ugyan figyeltem, hogy Z neve bukkanjon fel néha, meg ő is mutassa meg magát, mielőtt bármi történik, de nem ismertük meg, nem lehetett különösebben gyanús a viselkedése, hogy utána elhiggyük, hogy vele valami nagyon nagy dolog van. Ráadásul annak a nagyobb dolognak a létezése is tök homály volt, úgyhogy több előkészítenivaló is van itt, attól tartok.
(Kiváló gondolat, mert újra eszembe jutott, hogy egy másik fontos karaktert is beszéltetnem kell majd többet, bár arra mondjuk fel voltam készülve, és talán könnyebb is lesz őt beilleszteni. Érdekesnek ígérkezik, mert a fejemben neki gyakorlatilag nincs kapcsolata a főhősön kívül más karakterekkel, úgyhogy majd jól meglepődök én is, hogy hogyan reagálnak egymásra.)

Bónuszként rájöttem, hogy a vázlat első verziójában ez egész szépen fel volt vezetve az egyik infó, csak aztán időhúzásnak ítéltem, és kitöröltem. Hát, lehet, hogy elkezdem visszadolgozni. 

Tudtam bakker, hogy törlés lesz a vége. Annyira ismerem már a saját megakadásaimat, de mindig naivan remélem, hogy csak valami kisebb gond van. De nem. 
Az elmúlt napokban már átnéztem az egész regényt, végigolvastam az elejétől (ha már ott voltam, belejavítottam itt-ott), hátha a folyamatot végignézve látni fogom, mi a hiba. Az se jött be. 
Ha hetekre megakadok, akkor ott valami dramaturgiai gebasz van, és annak az egyetlen ellenszere a törlés/áthelyezés. Fuck... :D 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése