2023. október 17., kedd

Női főhős bingó - ismerd meg Amyt!

És íme itt a múltkori bingó női párja (szintén az Így neveld a regényedet blog jóvoltából), kitöltöttem Amyre. Nem lett annyira vészes, mint hittem. Persze a fantasy környezet miatt van, ami eleve nehezen értelmezhető, de azért igyekeztem :)

Ja, és a Bechdel-teszten is simán átmegy a regény! ;)


Magyarázat itt is jön, mert miért ne :)

***

"Jókislány": Hát, nem. Nem is tipikus bajkeverő, de elég messze áll a szabálykövetéstől, a tekintélytisztelettől meg főleg. 

Mentális problémák, sosem megy terápiára: Nem mondhatnám. Mármint szigorúan véve megkaphatná ezt a pontot, de tulajdonképpen nem mentális problémáról beszélünk, és nem azért nem megy terápiára vele, mert hülyeségnek tartja. Szóval minden látszat ellenére ezt megúsztuk. 

Irodában dolgozik: Nem, ő kint van az utcán, az emberek között, hóban, sárban, negyven fokban. Furcsa is lenne egy irodai angyal. Nem mondom, hogy elképzelhetetlen, mert náluk is van papírmunka, de eszembe nem jutott ilyen helyre berakni. Meg is bolondulna. 

Kevés szexuális tapasztalat: Nem... :) Van nála vadabb csaj a sztoriban, lesz is még, de azért messze van a szende szűztől. 

Tradicionálisan nőies hobbik: Nem nyert. Sportol, konkrétan harcolni tanul és szeret extrém helyeken repülni, szerintem egyik se tradicionálisan női hobbi. Még ha a repülést seprűn űzné, talán, de az egy másik sztori lesz... :)

Szerelmi csalódás: Az volt. De amúgy kinek nem? Meg is jelenik a srác a sztoriban egyébként.

Nem antihős: Ez a dupla tagadás kicsit megzavart, de ezt is megkapta. Amy tradicionális hős típus, én szeretem, remélem, más is. Lesz még elég antihősöm, nem egy angyalba akarnám beleszuszakolni így elsőre. 

Fehér, hetero: Az. Mondjuk a heteroságán sose gondolkodtam el, valószínűleg nem szélsőségesen az, de nekünk ez az oldala lesz látványos, úgyhogy talált. 
A keresztneve (Amira) egyébként arab eredetű, ha ez enyhítő körülménynek számít.

A szerelem mindent megold: Hahhaha :D Nem. A szerelem minden baj forrása, és hacsak lehet, Amy el akarja kerülni. (Ez nem pszichés probléma nála, és nem a szerelmi csalódásból ered, hanem egyszerűen a világ bünteti.) Csak hát megesik, hogy nem lehet elkerülni, a mi nagy szerencsénkre. 

Nem olyan, mint a többi lány: Talált. Ez majdnem így ki is van mondva, de hát Seth valamiért csak felfigyelt rá, nem? :) Illetve én is róla írok epikus fantasyt, nem másról. A többi lányból sok van, Amyből csak egy. 

Tüzes: Nem kimondottan. Vannak helyzetek, amikor tud az lenni, de erről a szóról inkább a legjobb barátnő, Lena jut eszembe. Na, ő tüzes. Amy hozzá képest abszolút nem; amikor éppen nem húzzák fel, akkor teljesen jól van csendben, nyugiban a kis életével. Az más kérdés, hogy a sztoriban felhúzzák, de magától nem ég állandóan ezer fokon. 

A zaklatás szexi: Nem, a zaklatás nem szexi. De persze hogy kinek hol vannak a zaklatás határai, az egy másik kérdés. Amynek kell, hogy rárúgják az ajtót, különben megmagyarázza magának, miért hülyeség az egész, és akkor nem lesz ebből se romantikus történet, se happy end. De amúgy megjelenik valódi zaklatás is, amit meg lekezel, és meg se fordul a fejében, hogy ez amúgy jó buli. 

Ügyetlen: Nem. Ugye ő a fent említett hobbijaiból fakadóan se béna, meg amúgy se. Hogy milyen téren ügyes még, azt meg hagyjuk is, majd Seth elmeséli... :D

35 év alatti: Megintcsak angyalok, Amy is 120 éve halhatatlan, de amúgy a húszas évei végén lévőnek néz ki és úgy is viselkedik, úgyhogy ezt is megadtam neki. 

Gyönyörű, 0 önbizalom: Nem talált. Amy alapvetően jól néz ki, de nem kiemelkedő, hogy minden pasi megforduljon utána. És ezzel tisztában is van. Mármint nem azzal, hogy nem döglenek utána a pasik, hanem hogy jól néz ki. 

Nem főz, nem szerel: A sztoriban valóban nem, de simán el tudom képzelni, hogy összedob egy háromfogásos vacsorát egy baráti összeröffenésre. A szerelést nem tudom, de hogy nem fog segítségért visítozni, ha ki kell cserélni egy villanykörtét, vagy beütni egy szöget, az is biztos. 

Természetes szépség, 0 smink: Ezt végül nem húztam be, mert a karaktert nem így írnám le. De a rend kedvéért hozzáteszem, hogy íróként nem vagyok hajlandó foglalkozni azzal, hogy a karakterem sminkel-e vagy sem. Valószínűleg sminkel, mert miért ne tenné, de engem megzavarna az írásban, ha a szétfolyó szemfestékével kellene foglalkoznom, úgyhogy ezek a csajos témák egyszerűen kimaradnak. 

Hosszú haj: Stimmel. De ha valakinek olyan színű haja van, mint neki, hosszúra fogja hagyni. Vörösesszőke, szerintem elég szép és különleges, illetve Amy jellemre is inkább hosszú hajú típus. 

Pénzhiány: Nincs. Mint említettem a pasis bingóban, ez náluk nem különösebben tényező. Nem akartam túlzásba vinni a világépítést, úgyhogy én kb. ismerem az angyalok gazdasági berendezkedését, de a sztoriban nem lényeges. Van annyi, amennyi kell, és kész. 

"Kemény csaj": Nem. Olyan értelemben persze kemény, hogy nem viccből ő lett a főhősöm egy epikus fantasyben, de az ismerősei nem így jellemeznék őt. Kemény, ha muszáj, de ez nem kimondottan látványos. 

***

Itt a vége, 20/6, megnyugodtam. A női karakterekkel olvasás és írás közben is bajban szoktam lenni, szóval kicsit aggódtam, hogy mennyire sikerült sablont írnom, de ezek szerint nem igazán. Hurrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése