2022. június 3., péntek

Regényírós napló - 2022. június 3.

Idén mintha egy kicsit minden összeesküdne, hogy ne tudjam megírni a regényt, de leszarom, akkor is én győzök! 

A legújabb problémám, hogy az eddigi írós időmet júniustól szabotálja az időbeosztásom és az újonnan megtalált normális életvitelem, szóval az estéket (meg az éjszakákat) nagyjából elfelejthetem, a délutánok meg ott úsznak el, hogy pszichésen nem tudok megszabadulni a gondolattól, hogy még mennyi mindent meg kellene csinálnom, és inkább azoknak állok neki. De kicseszek mindenkivel, mostantól a szabad délelőttjeimet fogom írással tölteni, és minden más munka csak utána jöhet. Ezt persze az időben főzés fogja megsínyleni, de majd rászokunk az uzsonnára és túléljük valahogy. 

Konkrét írás terén annyi történt, hogy a nyitással még elcsesztem két napot, hogy mégse így, meg mégis úgy, de aztán nagy nehezen sikerült elengednem, és írom tovább a sztorit. Valóban nagyobb szívás így, hogy elfogytak a bemásolható részek, de azért haladok :) Már amikor épp nem hisztizek be azon, hogy az új szövegeim a kanyarban sincsenek a régiekhez képest.

Nagyon nehezen megy át az elmémen, hogy a friss szöveg sose lesz az a minőség, mint az agyonjavított, főleg, hogy a frisset direkt nem simogatom; leírtam, hogy mit akarok, majd cifrázom később, haladni kell. Ezügyben egyébként az a tervem, hogy a first draftot szépen le fogom menteni valahova, és majd később összehasonlítgatom az átírás utáni verzióval. Lehet, hogy ilyeneket is fel fogok ide rakni, csak az érdekesség kedvéért :) Én tuti örültem volna pár éve, ha valaki szemlélteti, hogy nem kell rágörcsölni a minőségi szövegre az elején. 
Arra tippelek egyébként, hogy nálam egyszerűen nagyon más agyi állapot az írás, meg az írás javítása (és addig voltam bajban, amíg ezeket egyszerre próbáltam csinálni). Írásnál főleg arra megyek, hogy én lássam magam előtt a filmet kockáról kockára, és később is fel tudjam idézni, a javításnál pedig azzal foglalkozom, hogy át is tudjam adni azt a filmet, ami a fejemben van. Ezt jobban élvezem egyébként, mindenhova megtalálni a megfelelő szót, a mondathosszúságot, a tökéletes gesztust, satöbbi. De sajnos előbb le kell gyártani az alapot, hogy aztán legyen mivel játszani :) 

Az már egyébként most is látszik, hogy a first draft nem lesz meg 60ezer szóból (annyit lőttem be a NaNo-n), de valószínűleg 70ből se. 30ezer fölött járok (na nem sokkal), és még a sztori feléig hátravan legalább két fejezet. Persze vannak részek, amiket már most látom, hogy húzni kell majd, de úgy vagyok vele, hogy leírom, aztán majd válogatok később. Meg ugye a szöveg nagy része régről meglévő javított szöveg, az újak valószínűleg nem lesznek olyan terjengősek. De őszintén, fogalmam sincs, hol lesz a vége. Hosszú lesz, az biztos :D 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése