2022. december 31., szombat

Regényírós napló - 2022. december 31.

Tudom, most az írós évértékelőnek lenne itt az ideje, de arra még nem készültem fel... :D 

Az év utolsó estéjét viszont véletlenül írással töltöm, és próbálom összesakkozni a vázlatot, szóval van egy rakás gondolatom. (Elkezdtem amúgy évértékelőt írni, de aktuális blogolásba csúszott, úgyhogy azt majd inkább akkor, ha épp elkap a hangulat.) 

Először is, most mintha kicsit jobban átlátnám szerkezetileg, hogy mi sok, mi nem sok, de azért nem vagyok magabiztos. Jobbnak tűnik, mint volt, de még lehet, hogy ez is szét fog esni. Mert hiába próbálom faék szinten tartani a dolgokat, ha...

Na jó, kezdjük az elejéről.

Azért jó regénysorozatot írni, mert ha valami konfliktus túl sok lenne ide, akkor simán át lehet dobni a következő részekbe, így nem kell sírnom, hogy elvesznek a zseniális ötleteim. Konkrét jeleneteket és egész szálakat is át tudok passzolni másik karaktereknek. Nyilván kicsit másképp fognak lezajlani a dolgok, de maga az esemény nem vész el.  Ez tök jó, sokat segít az egyszerűsítésben.

És azért szar regénysorozatot írni, mert az első részben le kell fektetni az alapokat, kijelölni a sorozat célját, világossá tenni a téteket (legalábbis higgyék csak azt, hogy annyi a tét, haha). És mivel ahhoz, hogy a regénysorozat célja kiderüljön, egy pár más konfliktusnak is meg kell történnie, nem tudom a végtelenségig egyszerűsíteni a sztorit. A legtöbb, amit tehetek, hogy az előző verzióhoz képest jobban elosztom a feszültséget és lassítom a tempót, de még így is félek, hogy sok lesz. 

Persze amikor ma leültem átnézni a vázlatot azzal a céllal, hogy márpedig én ebből valamit kihúzok, akkor meg nem tűnt soknak. Tettem az események közé annyi "fillert" - ami valójában nem filler, mert világot épít meg karaktereket meg romantikát -, hogy sokkal lazábbnak tűnjön. Ja, és tegnap kitaláltam egy rohadt nagy jelenetet a legvégére, arra is büszke vagyok. Szóval nekem tetszik, de az előző is tetszett, aztán mégis beborult. De persze mit tudok tenni? Összeírom legjobb tudásom szerint, aztán vagy elég lesz, vagy nem. Ha nem, akkor megint okosabb leszek, és megint újrakezdhetem. 

Mindegy, már kb. csak a végjátékot kell részleteznem magamnak, meg összehányni a trilógia vázlatát, aztán nekieshetek az írásnak.

Az új határidőm a május 31., meglátjuk, hova jutunk addig... :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése