2022. január 19., szerda

Regényírós napló - 2022. január 19.

Szóval az van, hogy az írástechnika, pláne a dramaturgiára vonatkozó része remek dolog, de tényleg nem szabad túlzásba vinni. Olyanokon képes vagyok elgondolkodni, hogy jó-e, ha egy erős jelenetre az állítólagos plotponton túl még ráteszünk egy lapáttal egy fejezettel később. Hogy amikor az olvasó azt hitte, ennél jobb/rosszabb nem lehet, akkor de. Holott tök egyértelmű, hogy ez jó. Szóval szép dolog a szabálykövetés, de ésszel... :D 

Mondjuk kérdés, hogy akkor valójában melyik jelenet is a plotpontom, mert így azért hajlamosak kicsit összefolyni. De szerintem akkor is így lesz ütős, úgyhogy nem fogok cimkéken aggódni. 

Tulajdonképpen tök büszke vagyok magamra ezért. Hogy ismerem az ajánlásokat, és igyekszem ésszel alkalmazni őket, de ritka kivételektől eltekintve azért nem fogok vért pisilni, hogy megalkossam A Tökéletes Regényt, patikamérlegen kimérve. Különben is ettől találta meg most a főhősőm a valódi motivációját mindenre is, enélkül a plusz egy lapát nélkül kicsit erőtlennek éreztem ezt a végjátékot. Most meg már látom, mitől lesz ez állat. 

A mai küzdés másik tárgya egyébként a végső csata. Már majdnem megírtam a felét úgy, hogy imádjam, amikor rájöttem, hogy a kényelem jegyében felrúghatok én itt bizonyos szabályokat, mondván az ellenség piszkos módon játszik, de akkor a következő két részben is számolnom kellene ugyanezekkel a piszkos eszközökkel. Holott direkt azért találtam ki rá reális magyarázatot, hogy miért nem használnak ilyeneket, mert túlbonyolítja a dolgokat, durván, meg odavág a hangulatnak is. Szóval nem, sajnos ezen egy kicsit többet kell ülnöm. Sose voltam túl jó harci jelenetekben, de hát azt mégse lehet, hogy megbeszélik, hogy ki haljon meg ki éljen a végén, ugye. Kénytelen leszek kiszenvedni magamból valami értelmeset. 

Mondjuk most azon filózom, hogy mi lenne, ha konkrétumok helyett a csatákat kicsit elkenném, és sokkal inkább benyomásokat írnék, mint az, hogy konkrétan ki milyen mozdulattal lett kiütve. Teljesen nyilván nem lehet átvinni az egészet hangulati síkra, de azért esélyesen ki fogom próbálni, mi az a minimál technikai leírás, amivel még lehet boldogulni. 

Na, szóval emiatt ma egész korán lekattanok az írásról, és fejben csatajeleneteket fogok lejátszani, meg mittudomén, mivel fogom próbálni helyretenni ezt a kérdést. Remek program. Tudtam, hogy szopás lesz, de hogy ennyire...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése