2022. január 5., szerda

Regényírós napló - 2022. január 5.

Hát ma komolyan azt hittem, hogy szétverek valamit. A Google Drive valamit elcseszett a mentéseimmel, és nyom nélkül eltűnt a múltkori munkám. Nem az egész regény, "csak" az aznapi módosítások, a nyitás simogatása meg a hópelyhezés eleje, de basszus. Meg amúgy kidekoráltam a Scrivenert is, hogy átláthatóbb legyen, az sincs sehol. Valamit nyivákolt a Drive, amikor kikapcsoltam a gépet, de nem elég sokáig ahhoz, hogy lássam, mi a baja, vagy kezdjek vele valamit. Mostanában valami technikai apokalipszis zajlik körülöttem, ami tönkremehet, az tönkremegy, a robotporszívótól* az autóig, döglődik a mikró, felrobban a lámpa, fura a kazán is, most meg ez. Egy hónapon belül. De velem nem csesznek ki!

Tehát a mai program a következő volt: megcsinálni mindent újra, megpróbálni visszakövetni a múltkori gondolatmeneteimet. Mintha egyszer nem lett volna elég nehéz... Azért írok jegyzeteket, mert nincs memóriám, a rohadt életbe. Lehet, hogy kéne írnom spoileres naplót is (de azt már tényleg nem nyilvánosan :D).

Konkrétan nyögve néztem a plotpontokat, hogy ez biztosan egy négysoros jegyzet volt, nem kettő, de hogy mi a frászt írtam oda... Valamit odavakartam most, de közelében nincs a múltkorinak. Csak azt remélem, hogy írás (vagy jobb esetben hópelyhezés) közben majd beugranak az elveszett részletek, amikor újra belefutok abba a problémába, amit már egyszer megoldottam. 

Szóval valamit kaparásztam a plotpontokon, aztán kicsit vinnyoghatnékom lett, amikor belegondoltam, hogy a hópehely sablonban az egy oldalas összefoglaló is megvolt már, most meg azt is kezdhetem nulláról. De legyünk optimisták, most biztos még jobb lett, mint az előző. 

Szenvedés közben mellesleg rájöttem, hogy időben is el kéne helyezni a regényt, már olyan értelemben, hogy milyen évszak van, mennyi idő telik el, meg ilyenek. Ezzel még megyek egy kört, hogy a leghangulatosabb jelenetekhez milyen időjárás passzolna. De szerintem tavasz vége, nyár eleje lesz, ne kelljen már nagykabátban röpködni, meg különben is, félmeztelen pasikat akarok írni, nyári záporokat, hűvös éjszakai vallomásokat. Majd Ketteskének jó lesz az ősz, a végére meg a tél. Kövessék csak az évszakok a közhangulatot. Szerintem azért 3 hónap alatt bőven lezavarok egy résznyi történést. 

Röviden tehát, a mai írás szívás volt. De legközelebb megyek tovább, ha a google is úgy akarja...


* A robotporszívó az író legjobb barátja. Csak mondom.  

(Ha nem érted, mi volt ez a poszt, olvasd el a bevezetőt :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése