2022. január 6., csütörtök

Regényírós napló - 2022. január 6.

Ééés indul a NaNoWriMo-s számlálóm! 

Na nem a rendes íráshoz - az még azért odébb van -; a tervezéshez is létrehoztam egy projektet. A regény hosszú összefoglalóját tűztem ki célul, 4000 szóban, és ma annak estem neki. Úgyis több lesz, de nem akarok a számokon lovagolni, inkább csak az a lényeg, hogy annak a projektnek van egy záró dátuma (február utolsó napja), ami után már tényleg csak írni akarok. Persze ha ügyes vagyok, sokkal előbb is végezhetek, de ez majd attól függ, mennyire zavarodok bele a saját történetembe. 

Viszont ahogy ezen agyaltam, hogy mit kell majd még beledobni a hosszú verzióba, rájöttem, hogy a régi kedvenc jeleneteimből rengeteg megy majd a kukába. Van például egy iszonyat jó jelenet (szerintem para, felvihogós poénos feloldással, meg mély beszélgetéssel), amit nem fogok tudni beleírni a regénybe, mert az ahhoz szükséges karakterkapcsolatok időben nem tudnak egybeesni. Bocsi a körülményes megfogalmazásért, de nem spoilerezek, na :D Három szereplős a jelenet, és amikor A ordítozhat B-vel, akkor még nem jöhetett össze C-vel, pedig az kéne, hogy kerek legyen a téma. Szipp. Azért persze megpróbálom megoldani, hogy mégiscsak megtörténhessen, de nem látok rá sok esélyt. A részeit külön biztos le fogom írni, csak hát így együtt ütne, bakker. 

Amúgy csak azért ültem le írni, mert pont egy olyan jelenet jutott eszembe, ami szintén tök jó, és rájöttem, hogy ki kéne találni, hova fogom bedobni (értsd: el kéne kezdeni azt a hosszú összefoglalót, mert nagyon egyben akarom látni az egészet). Elég sok ponton megtörténhet, annyi a lényege, hogy elég erős mélypont a karakterek kapcsolatában, de a tényleges mélyponton mégsem történhet meg (szintén időbeli eltolódások miatt), jóval korábbra kéne rakni. Franc essen a mozaikolásba, ilyenkor nagyon rossz :D Csak azt remélem, hogy majd találok az ilyen jelenetek helyett... hát, ha sokkal jobbakat nem is, de legalább hasonlóan erőseket. Meg azt is, hogy nem fogom erőszakkal mégiscsak beszuszakolni ezeket valahova, ahol igazából erőltetetten hatnak... :D Mert hogy én örülnék, az egy dolog, de elsősorban azt akarom, hogy az olvasó örüljön. 

Ennek jegyében (mármint hogy az olvasó örüljön) azt fogom most kipróbálni, hogy mi van, ha ebben a hosszú összefoglalóban külön jelölöm, hogy hol adok át fontos infókat pl. a világról, vagy akármiről. Hiszen információadagolási problémáim szoktak akadni, szóval lehet, hogy nem árt erre tudatosan is odafigyelni. Mondjuk nem azzal szokott gond lenni, hogy nem mondok el dolgokat, hanem hogy nem elég érthetően - hiszen én tudom, úgy meg nehéz megítélni, hogy az olvasónak mégis mennyire egyértelmű utalásnál esik le valami :D Nem szeretek szájbarágós lenni, csak így meg sokszor átcsúszok a másik végletbe. Persze ezek könnyen javítható dolgok, mert majd a béták szólnak, ha nem értenek valamit, aztán akkor kifejtem, és annyi. De azért igyekszem megelőzni, mégiscsak jobb lenne elsőre rendesen odatenni. 

És ha már úgyis agyonfirkálom ezt a jegyzetet, akkor igazából beleírhatok konkrét mindenfélét is, amit nem akarok elfelejteni, beszólásokat, miegyebeket. Poénos lesz :) 

Na mindegy, szóval ha már elkezdtem, és a sztori elejének egy része ugyanaz, mint a régi verzió eleje, akkor azon is elmerengtem - egyelőre eredmény nélkül -, hogy az egy fejezet = egy nézpont stílusú írásba belefér-e, ha másik karakter is belepofázik pár bekezdés erejéig a fejezet elején/végén, amíg az a karakter, akié a fejezet, éppen ájult, vagy egyéb módon nem áll a helyzet magaslatán. Régebben ez tök normális volt, de most vajon elnézhető...? Egyértelmű a váltás, és tényleg rövid, nekem sose volt zavaró, csak most így nem tudom. De igazából ez is ráér, csak feljegyeztem, hogy majd ezen is filózni kell íráskor. Hátha addig kidobja az agyam a választ. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése